“Bu Kadar Olur” Duvarını Yıkın
- Faik SİPAHİOĞLU
- 25 Haziran 2024
- E-Ticaret, Performans Pazarlama, Reklam, Sosyal Medya- Marka
- “Bu Kadar Olur” Duvarını Yıkın
- 0 Comments
“Bu Kadar Olur” Duvarını Yıkın. Potansiyelinizi Keşfedin.
Dışarı çıkarak dünyayı keşfetme zor gelebilir. Binanızdaki herkesin sizinle hemfikir olduğu, herkesin “haklı” olduğu güvenli, konforlu bölgenizi terk etmeniz korkutucu bir şeydir. Sonuçta hayatınızda her şey yolunda gibi gözüküyor, şirket içi raporlar gayet iyi görünüyor.
Bu durum özellikle büyük şirketler açısından geçerlidir. Mükemmel yönetim zamanla mevcut bakış açınızın orantısız bir şekilde güçlenmesine yol açar. Peki neye karşı orantısız?
Her zaman haklı olanlar yüceltilir ve hata yapmayı göze alanlar dışlanır. Ancak kendinize şu soruyu sormalısınız: “haklı mı olmak istiyorum yoksa başarılı mı?”
Konfor alanından çıkmanın, dünyayı keşfe çıkmanın maliyeti yol gibidir. Sadece zamanınızı harcarsınız. Herkesin hemfikir olduğu ve herkesin onayladığı durumlar uyarı sinyalleridir. İşlerin her zamanki gibi yürütülmesiyle dışarı çıkmanın arasında bir orantı, denge sağlanmalıdır.
Stresle Başa Çıkın
Değişimi ve konfor alanından çıkmayı benimseme sürecinde yaşanan belirsizliğin stres oluşturması normaldir. Bu stresi, vücudumuzda oluşan yaraların iyileşme habercisi olan kaşıma isteği gibi düşünebilirsiniz. Gelişiyorsunuz.Daha iyi olacaksınız ve az kaldı :))
Müşterilerinizi Anlayın
Gözlerinizi müşterilerinize dikin. Analiz edin. Onlar için neyin değer taşıdığını bilmezseniz onlara ayak uyduramazsınız. Sizin için en tehlikeli an: “ben müşterilerimi tanıdım” dediğiniz andır. Dışarı çıkın ve neye ihtiyaçları olduğunu öğrenin.
Piyasayı Anlayın
Oyun alanınızı keşfe çıkın. İşinizi etkileyen temel güçler nelerdir? Ekonomik ve politik iklimde ne tür değişimler bekleniyor? En önemli bilinmeyenler hangileridir? Sahada sizden başka hangi oyuncular var? Rakipleriniz kim? Başka hangi oyuncular sahaya iniyor? Rakip olmayan rakipleriniz kim?
İşinizi Anlayın
Nasıl Değer oluşturuyorsunuz ? Müşterileriniz kim? Üzerinde kafa yormaya değmeyecek kadar basit görünebilir ancak pratikte herhangi bir şirketin motorunun nasıl değer oluşturduğu sunduğu ve yakaladığı o kadar da bariz değildir. İşinizin nasıl yürüdüğünü kavrar ve tanımlarsanız başka iş modellerini de ortaya çıkarabilirsiniz. Bunu yapmaktaki amacınız rakibinizi körü körüne taklit etmek değildir. Amacınız sorunların çözümü konusunda geliştirdikleri farklı yöntemleri anlamak olacaktır.
Konforun rahatlığından çıkmak, gerçek gelişmenin ve büyümenin kapılarını açar. Yeni deneyimler ve sıra dışı maceralar, hayatın anlamını ve potansiyelinizi keşfetmenin yollarını aydınlatır. Sınırlarınızın ötesini ve bugün dahası için neler yapabileceğinizi görmeye hazır mısınız?
Related Posts
- Aurora Digital
- 10 Haziran 2021
Bir İşletme Olarak Instagram Hikayelerinizi Mükemmelleştirmenin 8 Yolu
Instagram Hikayeleri Hedef Kitlenizle Direk Temas Sağlar Hikayelerin bugün Instagram’da ..
- Aurora Digital
- 25 Mart 2022
PAZARLAMADA ODAK NOKTA: PROJE YÖNETİMİ
Değişen Pazarlama Dinamiği Dünya pazarında 80’li yılların sonunda müşteri odaklı ol ..