Alışveriş Davranışlarını Ne Etkiler
- Aurora Digital
- 17 Haziran 2022
- Performans Pazarlama
- 0 Comments
Müşterilerinizin alışveriş yolculuğunda sadece yola değil, yol kenarındaki çiçeklere de dikkat edin.
Ürünle ilk temas anında, üye olurken, sepete eklerken, alışverişi tamamlarken yaşadığı deneyime odaklanın.
Müşteri davranışlarını etkileyen faktörler: Mobil uyumluluk, Rehberlik,Tıklama sayısı, Yükleme süresi, Ödeme yöntemleri, Kargo, İadeler.
- Mobil uyumluluk: Müşteriler uçtan uca kolay bir şekilde alışveriş sürecini tamamlamak ister. Sitenizdeki deneyimin mobil öncelikli olduğundan emin olmanız gerekir. 2022 yılı itibariyle 5,88 milyar mobil kullanıcı olduğunu unutmayın.
- Rehberlik: Göz atmaktan sipariş vermeye, alışveriş deneyimi kesintisiz olmalıdır. Alışverişi tamamlama süreci müşteriler için kolay olmalıdır. Bir başka deyişle, her bir alana girmeleri gereken bilgiler ve sonraki adımlar net olmalıdır. Müşterilerin kargo ve iade bilgileri dahil soruları olabileceğini öngörün.
- Tıklama Sayısı: Kullanıcı deneyimini maksimum seviyede tutup daha az tıklama ile müşterinizin ulaşmak istediği bilgiye,ürüne,hizmete erişebilmesini sağlayın.
- Yükleme süresi: Müşteriniz hangi platformdan gelirse gelsin. Hangi sayfanızda gezinirse gezinsin. Hız ister. Özellikle alışveriş tamamlama sürecinde müşterinizi sayfa yüklenme hızından dolayı kaybetmek istemezsiniz.
- Ödeme Yöntemleri: Daha geniş kapsamda tüketicilere erişmek için ApplePay gibi hem yerel hem modern birden fazla ödeme seçeneğini kabul edin
- Kargo: Malumu ilandan ibaret olsa da Müşteriler, alışverişlerinde %92 oranında Hızlı ve Ücretsiz kargoları tercih etmektedir. Gerekli stratejinizi belirleyin.
- İadeler: Müşterilerinizden bazıları satın aldıklarını iade etmek isteyecektir. Bu süreci olabildiğince basit ve kolay hale getirin. Sitenize, iade sürecini detaylı olarak açıklayan bir sayfa eklemeyi Unutmayın
Faik Sipahioğlu
Performance Marketing
Leave A Comment
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.