Influencer Pazarlama Kampanyası Nasıl Yürütülür?
- Abdulkadir
- 27 Ekim 2022
- Sosyal Medya- Marka
- influencer, influencer marketing, influencer pazarlama
- 0 Comments
Influencerlar pazarlaması stratejilerini kullanmak sansasyonel sonuçlar verebilir. Kampanyanızın hedeflerine ulaştığından emin olmak için neler yapabileceğinizi önceden öğrenmeye ne dersiniz?
Influencer pazarlama sonuçlarının ne kadar şaşırtıcı olduğu hakkında web’de makaleler ve raporlar bulmak kolaydır. Bu tür sonuçlar elinizin altındadır. Ancak soru, onlara gerçekten nasıl ulaşılacağınızdır. Aşağıda vereceğimiz bazı ipuçları kesinlikle bu konuda size yardımcı olacak.
1- Hedefinizi tanımlayın
Ne elde etmek istediğinizi kesinlikle biliyorsunuz. Hedefleriniz pazarlama stratejinizde zaten belirlenmiştir veya en azından bu yıl ve çeyrek için bazı amaçlarınız vardır. Bununla birlikte, işletmeniz için geniş hedefler belirlemek başka bir şey, Influencer kampanyanız için belirli hedefler belirlemek ise tamamen başka bir şeydir. Böyle bir hedef belirlemek için bazen birkaç adım geriye gitmeniz gerekir. Daha fazla müşteri çekmek istiyorsanız (bir işletme için ne şaşırtıcı bir hedef!), markanızın nerede olduğunu düşünmeniz gerekir.
Eğer tanınırlığınız düşükse, ilk etapta odaklanmanız gereken adım budur. Ya da diğer taraftan tanınırlığınız tatmin edici düzeydeyse firmanıza olan güven durumunu ve markanızla olan çağrışımları bir düşünün. Tamamen olumlu değillerse, bir influencer ile imajınız üzerinde çalışmalısınız. Geniş bakın ve mümkün olduğunca kesin hareket edin.
Aşağıda, bir kampanyanın hangi hedefleri gerçekleştirebileceğine ilişkin öneriler bulacaksınız. Aynı zamanda, çok önemli bir şeye dikkat çekmek istiyorum – FMCG sektöründe faaliyet göstermiyorsanız, satışlar için bu şekilde bir influencer kullanımı çok iddialı bir hedef olabilir. Ürün ne kadar pahalı ve/veya daha az bilinirse, satın alma yolunun da buna bağlı olarak daha uzun olacağını ve influencer promosyonunun satış unsurlarından sadece biri olduğunu unutmayın. Yalnızca Influencer marketing üzerinden satış hedeflemek çok hırslı bir hedeftir ve başarısız olmak ihtimali çok yüksektir.
Influencer pazarlama hedefleri ile ilgili öneriler;
- Marka bilinirliğini artırmak
- Markaya/olumlu çağrışımlarla daha fazla güven inşa etmek. Ürün teklifinizi sunma (özellikle yeni bir teklif başlatırken veya kitleniz tarafından segment iyi bilinmediğinde)
- Satış
- Mevcut müşterileri elde tutmak (doğru seçimi yaptıklarına dair güvence vermek)
2- Hedef grubunuzu tanımlayın
Büyük olasılıkla kime ulaşmak istediğinizi biliyorsunuz. Ancak, bunu bir Influencer ile çalışma bağlamında düşünün. Belki de hedef kitlenizi bölmenin ve mesajınızı onlardan bazılarına yönlendirmenin zamanı geldi. Kısmen (tamamen olmasa da) sosyal medyaya odaklanacağınızı varsayıyorum. Ancak Instagram, TikTok ve YouTube’da farklı kişilerin bulunduğunu unutmayalım. Bu gruplar bazı kısımlarda örtüşmesine rağmen, çok nadir %100 benzerdirler.
Geleneksel medyada bir Influencer imajını kullandığınızda etkisi daha da farklı olacaktır. Spesifik aktiviteleriniz dahilinde kiminle konuşmak istediğinize ve etkileşimde bulunabileceğiniz kaç kitle olduğuna odaklanın. Bu kitleye en çok hangi kanaldan ulaşabileceğinizi belirleyin. Benim önerim, hedef kitlenizi ne kadar spesifik olarak tanımlarsanız, eylemleriniz o kadar etkili olabilir.
3- Kampanyanız için doğru Influencer belirleyin!
Birlikte çalışılacak doğru kişiyi belirlemek, Influencer pazarlamasının en büyük zorluklarından biridir. Neden bu kadar karmaşık? Çünkü sadece istenilen kitleye ulaşabilecek kişileri değil, onlar üzerinde gerçek bir etkisi olacak kişileri de hedeflemeniz gerekiyor. Rakamlar her zaman güvenilir bir gösterge değildir.
Bir içerik oluşturucunun, onun saygı ve güveninden hoşlandıkları için değil, içeriğin çok fazla duygu uyandırdığı (her zaman olumlu değil), eğlence sağladığı (ancak ortalama düzeyde), şaşırttığı, bilgilendirdiği vb. konularında içerik ürettiği için birçok takipçiye sahip olabilir. Kiminle çalışmaya değer olduğunun her zaman net bir göstergesi yoktur.
İnfluencer pazarlama kontrol noktaları:
- Seçilen kişi tam olarak ne yayınlıyor: kalite, içerik, dil, yayın sıklığı markanızla bağdaşıyor mu?
- Ne tür bir etkileşim oluşturuyorlar: İzleyici içeriği paylaşıyor ve yorumluyor mu? – öyleyse, ne diyorlar?
- Influencer kişisi sizce güvenilir mi (veya kanalları bir reklam koleksiyonu mu)?
Bunlar, üzerinde düşünülmesi gereken temel konulardır. Belirli bir kişi bu kriterlere göre gereksinimlerinizi karşılıyorsa, işbirliği teklifinde bulunmaya değer. Ancak, teklif ettiğiniz şeyin her iki tarafa da değer katması gerektiğini unutmayın. Siz bir şey elde etmek istiyorsunuz, Influencer da muhtemelen izleyicilerine değerli bir şey göstermek isteyecektir. Bunu da bir düşünün.
4- Kitlenize nasıl ve nerede ulaşacağınızı seçin
Kime ulaşmak istediğinizi zaten biliyorsunuz ve bu aşamada size bu konuda kimin yardımcı olacağını da bilmelisiniz. İletişim kanallarını düşünmenin zamanı geldi. Başlangıçta, reklamlarınızda Influencer görseli kullanıp kullanmayacağınızı veya içerik oluşturucunun akışında yer almak isteyip istemediğinizi belirleyin.
İkinci olarak, Influencerın etkinliğine dikkat ederek yukarıda açıklanan kitlenin en aktif olduğu yeri düşünün. Belki sadece Instagram’a (hikayeler ve normal bir gönderi) odaklanacaksınız veya bunu bir Facebook gönderisi veya bir blog gönderisiyle karıştıracaksınız. Potansiyel müşterileriniz gerçekten orada mı? Geniş düşünün ve dar hareket edin, böylece eylemler beklentilere en uygun hale gelir.
Instagram hikayelerde bir film veya grafiklere odaklanabilirsiniz, TikTok’ta ise esas olarak altyazılı kısa bir videoya. YouTube’da bir video, eylemlerinizin biraz daha geniş olmasını sağlar. Her kişi ve ortam için aynı formu kullanmayın. Esnek olmanız ve sektörünüzdeki pazarda neler olup bittiğini iyi dinlemeniz gerekir.
Ayrıca tonla para ve zaman ayırdığınız influencer pazarlama kampanyanızın doğru sonuca ulaştığından emin olmak için kullandığınız reklam metaryallerinin de amaca hizmet ediyor olması gerekmektedir. Reklam metaryellerinde genel olarak dikkat edilmesi gereken 6 adım adlı yazımızı buradan okuyabilirsiniz.
5- İşbirliği kurallarını belirleyin
Sözleşmeler, sözleşmeler ve daha fazla sözleşme. Bu iki taraf içinde güven eksikliği ile ilgili değil, itimat ve gönül rahatlığı ile ilgilidir. Bir sözleşme, istediğiniz biçimde ve kesin tanımıyla uygulanma garantisidir. Bu, her iki tarafın beklentileri hakkında netlik sağlar ve taahhütlerin tatmin edici bir şekilde uygulanmasını garanti eder. Her bir işbirliği için sözleşme, avukatınızla görüşülerek bireysel olarak hazırlanmalıdır. Aşağıdaki unsurları dikkate almanızı tavsiye ederim:
- Siparişin uygulanma zamanı, tarihi ve şekli (malzemeyi kim sağlar, içeriğini kim belirler ve ne ölçüde)
- Yayın yeri (blog, Twitter, Instagram, diğer?)
- Yayında nelerin görünmesi gerektiği, nelerin açıklanması gerektiği (ürün veya hizmetiniz, belirli özellik, avantajlar, satın alma koşulları, promosyon kampanyası)
- Yayında nelerin yer almaması ve olmaması gerektiği (örneğin, ürün çekici bir arka planda ve optimal bir bağlamda gösterilmeli, banyoda gösterilmemelidir vb.)
- Rekabet etmeme (sorumlu influencerlar bunu bilir, ancak rakiplerinizin ürünlerini tanıtma yasağını anlaşmaya dahil edin, örneğin ürününüzü tanıttıktan sonra ki üç ay boyunca rakip ürünle çalışmama gibi)
- İçerik onayı (yayınlanacak her şeyin dünya görmeden önce sizin tarafınızdan bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir)
- Influecner kişinin materyalini ve imajını kullanıp kullanamayacağınızı ve ne ölçüde kullanabileceğinizi belirleyin
6- Faaliyetleri sürekli olarak koordine edin
Her ayrıntının üstünde kalın! İçerik influencer tarafından oluşturuldu ve sizin onayınızdan sonra yayınlandı. Sizin göreviniz, yayın çevresinde neler olup bittiğini kontrol etmektir. İltifatlar olabilir – onlar için minnettar olun. Ya da belki sorular ortaya çıkacaktır – önce onları yanıtlamak için orada olun. Ya biri şikayet ederse?
Önce orada olmalı ve herhangi bir şüpheyi ortadan kaldırmak için tepki vermelisiniz. Bu, hedef kitlenize onları düşündüğünüzü, ilişkileri sorumlu bir şekilde beslediğinizi ve müşterilerinizi ve potansiyel müşterilerinizi mutlu ettiğinizi hissettirir. Sosyal medya ve dijital pazarlama bir bütün olarak inanılmaz derecede canlı bir ortamdır. Buna hazır olun ve durum gerektirdiğinde adım atın ve sorumluluk alın.
7- Kanallarınızda tanıtım için Influencerın içeriğini kullanın
Sözleşmeyi tartışan paragrafta belirtilen son maddeye bir göz atın. Influencer kişisiyle, görsellerini ve/veya sizden bahsettiği gönderileri kullanabileceğiniz konusunda anlaştıysanız, yapın! Bu kişinin sizin hakkınızda iyi konuşmasıyla gurur duyun.
Bu, muazzam etkisi olan klasik bir sosyal kanıt uygulamasıdır. Gönderileri paylaşın, makaleleri tanıtın, dünyaya tanıdıkları ve beğendikleri birinin sizi takdir ettiğini gösterin.
8- Etkileri doğrulayın ve optimize edin
Influecner pazarlamanın sonuçlarını toplamak, doğru kişiyi seçtikten hemen sonra, kampanyanızdaki en zor ikinci görev olacaktır. Bu noktada amacınıza geri dönün – farkındalık yaratmak mıydı? Ardından, örneğin, web sitenize veya profilinize yapılan ziyaretlerin sayısındaki artış ve sosyal medyadaki sözlerin sayısı ile Influencerın söz konusu gönderiye erişimi ile etkinliğini ölçeceksiniz.
Satışlara odaklanıyorsanız, içerik oluşturucunuza bir indirim kodu atamak ve ardından CRM’nizden kaç kez kullanıldığını kontrol etmek kesinlikle yardımcı olur. En önemli şey, zamanın %90’ında influencer pazarlamanın sonuçlarının bir gecede gelmemesidir. Google Analytics’i, hayran ve beğeni sayısını, sorguları, form doldurmalarını, yorumları kontrol edin. Verileri toplayın ve üst üste koyun – ancak o zaman ne kadar iyi yaptığınızın gerçek bir resmini elde edebilirsiniz. Etkileri sürekli olarak kontrol edin ve mümkünse sonraki eylemlerinizi iyileştirin. İyi şanlar!
Kaynakça için tıklayın.
Abdulkadir Demir
Marcom Leader
Leave A Comment
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.