fbpx
müşteri segmenti

En Önemli Müşterilerimiz Kim ?

Müşteri Segmentasyonu

En önemli müşterilerimiz kim? Müşteri segmentasyonunu oluşturan temel öğeler  bir işletmenin dokunmak ve hizmet vermek istediği topluluğu ifade eder.

Müşteri, tüm iş modellerinin kalbidir. Bir şirket kar sağlayan müşterisi yoksa uzun süre ayakta kalamaz.

Müşteriyi en iyi şekilde memnun etmek için şirketler onları ortak ihtiyaç, davranış ya da diğer ortak özelliklerini göz önünde bulundurarak segmentlere ayrılmalıdır.

Şirketler hangi segmentlerin hedef kitlesi olup hangilerinin kitlesinin dışında kaldığına kesin karar vermesi gerekir. Bu karar verildikten sonra, iş modeli spesifik müşteri ihtiyaçlarının çerçevesinde dikkatle oluşturulabilir.

İcerik-Pazarlamayla-Kitle-Nasil-Olusturulur?

Aşağıdaki durumlar gerçekleşiyorsa 

  •  İhtiyaçlar belirgin bir teklifi ortaya çıkarıyorsa 
  •  Müşteriye erişilen dağıtım kanalları farklılık gösteriyorsa
  •  Farklı müşteri ilişkilerine ihtiyaç varsa
  •  Farklı Kar fırsatları sunuyorsa
  •  Teklifin sunumuna göre para harcamaya niyetli bir kitle varsa

müşteri grupları farklı segmentleri temsil ediyor demektir.

Kimin için Değer Önerisi Sunuyoruz?

Müşterilerimizi segmente edebilmemiz için,

  • Segmentin hacmi,
  • Segmentin şirket için potansiyel faydası, verimliliği, 
  • Pazardaki rekabete karşı durumu, 
  • Yaşam tarzı, 
  • Demografik durum 
  • Şirketin segmentteki tecrübesi yani çalışma verimliliği.

Bunlar müşterilerimizi segmentlere ayırmadan önce dikkat etmemiz gereken en önemli kriterlerindendir. 

Müşterileri hangi yöntem ile kategorize edeceğinize karar vermenizi kolaylaştırmak için John Forsyth şöyle diyor:

Birçok şirket sadece müşterileri kategorize etmek istiyor. Ancak müşteri segmentasyonuna başlamadan önce, bu işlemi neden yaptığınızı ve hangi işler için planlama yapmanız gerektiğini bilmelisiniz. Bu öğeleri göz önünde bulundurursanız, organizasyonun faaliyetini ilerletmek için uygulanabilir işlemler yapabilirsiniz.

Müşterileriniz ne istiyor? Müşterileriniz  Nasıl istiyor? Müşterileriniz Nerede ? ve Müşterileriniz ne zaman istiyor? 

Bu soruları sorarak başlayabilirsiniz.

Faik Sipahioğlu
Performance Marketing

 

Leave A Comment