DİJİTAL 2021: “İnternet Kullanımı &Sosyal Medya” İLE İLGİLİ EN SON ANALİZLER
- Aurora Digital
- 1 Şubat 2021
- Sosyal Medya- Marka
- 0 Comments
Sosyal medya, internet kullanımı, dijital platformlar ve ülke bazlı iç görü raporları sunan ‘We Are Social’ raporu ‘Dijital 2021’ birkaç gün önce yayınlandı. We Are Social ve Hootsuite tarafından hazırlanan rapordan öne çıkan başlıkları sizler için değerlendirdik. Bu raporda daha çok platform bazlı verilere yer verilmiş. Ülke bazındaki verilere de ilerleyen zamanlarda yayınlanacak olan raporlarda yer verilecektir. Dijital 2021 raporunun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
En son verilerle birlikte yeni sosyal medya kullanıcılarına yarım milyar daha eklendi. Ortalama 1,3 milyar yıl zaman internette harcanmış oldu. E-ticarete de ortalama trilyonlarca dolar harcandı.
Raporda öne çıkan önemli başlıklar
1. Nüfus
2021’in başında dünya nüfusu 7,83 milyardı. Birleşmiş Milletler, bu rakamın şu anda yılda yüzde 1 arttığını açıkladı. Yani küresel toplamın 2020’nin başından bu yana 80 milyondan fazla arttığını söyleyebiliriz.
2. Mobil
5,22 milyar kişi bugün cep telefonu kullanıyor ve bu, dünya toplam nüfusunun yüzde 66,6’sına denk geliyor. Benzersiz mobil kullanıcılar Ocak 2020’den bu yana yüzde 1,8 (93 milyon) artarken, toplam mobil bağlantı sayısı 72 milyon (yüzde 0,9) artarak 2021’in başında toplam 8,02 milyara ulaştı.
3. İnternet
Ocak 2021’de dünya çapında 4,66 milyar insan internet kullanıyor, geçen yılın bu döneminden bu yana 316 milyon (yüzde 7,3) artış var. Küresel internet penetrasyonu şu anda yüzde 59,5 seviyesinde. Bununla birlikte, COVID-19 internet kullanıcı sayılarının raporlanmasını önemli ölçüde etkiledi, bu nedenle gerçek rakamlar daha yüksek olabilir.
4. Sosyal Medya
Şu anda dünya çapında 4,20 milyar sosyal medya kullanıcısı var. Bu rakam geçtiğimiz 12 ayda 490 milyon artarak yıllık yüzde 13’ün üzerinde büyüme sağladı. Sosyal medya kullanıcılarının sayısı artık dünya toplam nüfusunun yüzde 53’ünden fazlasına eşit.
Yukarıda dört başlıkta saydığımız verileri aşağıdaki görselde ayrıntılı olarak görebilirsiniz.
Sosyal medya artık daha çok benimseniyor
Sosyal medya kullanıcı sayısı, geçtiğimiz yıl yüzde 13’ten fazla arttı ve yaklaşık yarım milyar yeni kullanıcı, küresel toplamı 2021’in başında yaklaşık 4,2 milyara çıkardı.
Ortalama olarak, 2020 boyunca her gün 1,3 milyondan fazla yeni kullanıcı sosyal medyaya katıldı ve bu da saniyede yaklaşık 15½ yeni kullanıcıya denk geliyor.
Tipik bir sosyal medya kullanıcısı artık her gün sosyal medyada 2 saat 25 dakika harcıyor, bu da her hafta hayatının yaklaşık bir gününe denk geliyor.
Bir araya getirildiğinde, dünyanın sosyal medya kullanıcıları 2021’de sosyal medyada toplam 3,7 trilyon saat geçirecekler – bu, insan varlığından toplam 420 milyon yıldan fazla eşdeğer bir zamanı ifade etmektedir.
Aşağıdaki görselde her ülkenin ortalama günlük olarak sosyal medyada geçirdiği süreleri görüyoruz. Filipinlerin hala dünyanın 4 saat 15 dakika ile birinci sırada sosyal medya tüketicisi olduklarını görüyoruz. Grafiğin direk ucunda Japonya sosyal medyada günde bir saatten daha az zaman harcadıklarını görüyoruz.
Cep telefonları “ilk” ekranımız oldu
App Annie’den alınan veriler, dünyanın dört bir yanındaki Android kullanıcılarının artık telefonlarını kullanarak her gün 4 saatten fazla zaman geçirdiğini gösteriyor.
Toplamda bu, Android kullanıcılarının son 12 ayda telefonlarını kullanarak toplamda 3,5 trilyon saatten fazla zaman harcadıkları anlamına geliyor.
Mobil üzerinden sosyal medya iletişim aplikasyonlarında geçirilen zaman %44, video ve eğlence aplikasyonlarında 26%, mobil oyunlarında 9% ve diğer aplikasyonlarda ise 21% olarak göze çarpıyor.
Çevrimiçi zaman sıçramaları
Toplamda, ortalama bir İnternet kullanıcısı artık tüm cihazlarda interneti kullanarak günde neredeyse 7 saat harcıyor, bu da haftada 48 saatten fazla, yani her 7 günün 2 tam günü anlamına geliyor.
Ortalama bir insanın günde 7 ila 8 saat uyuduğunu varsayarsak, bu, şu anda uyanık hayatımızın yaklaşık yüzde 42’sini çevrimiçi olarak geçirdiğimiz ve neredeyse uyuduğumuz kadar interneti kullanarak zaman geçirdiğimiz anlamına geliyor.
Rakamlar ayrıca insanların her gün çevrimiçi ortamda önceki yıllara göre daha fazla zaman geçirdiğini gösteriyor.
GWI’nin en son bulguları, tipik internet kullanıcısının, 2020 yılının 3. çeyreğinde her gün çevrimiçi olarak 16 dakika daha uzun süre geçirdiğini, 2019’un 3. çeyreğindekinden daha uzun süre geçirdiğini ve yıllık bazda yüzde 4’lük bir artışı temsil ettiğini gösteriyor.
İnternet kullanımı 2021 boyunca bu seviyelerde kalırsa, dünyadaki internet kullanıcıları bu yıl neredeyse 12 trilyon saati çevrimiçi olarak geçirecek ve bu da 1,3 milyar yıldan fazla birleşik insan zamanı anlamına geliyor.
Ancak, geçen yılki raporda gördüğümüz gibi, farklı ülkelerdeki insanların çevrimiçi olarak geçirdikleri zaman miktarında önemli farklılıklar var.
Yukarıdaki tabloda sosyal medyada geçirilen süreyle paralel olarak genel internet sürelerinde de aynı ortalamaların olduğunu görüyoruz. Filipinler başı çekerken aynı şekilde ölçeğin diğer ucunda, Japonlar günde en az 4½ saatle internette en az zaman geçiriyor.
Abdulkadir Demir
Sosyal Medya ve Dijital İletişim Sorumlusu
Leave A Comment
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.