Basit ve planlı çalışma için to-do listesinin önemi
- Aurora Digital
- 28 Mayıs 2021
- Sosyal Medya- Marka
- 1 Comment
Kendiniz için verimli bir iş akışı oluşturmaya çalışırken, yolculuğunuzda bazı önemli noktalarla karşılaşmanız olasıdır. Merak etmeyin, hepsi normal.
Odaklanacak birden fazla projeniz olduğunda, onları takip etmenize yardımcı olacak bazı araçlarınız olmalı. İşiniz sizi masanızın ötesine, bir toplantıya veya yeni bir iş yerine veya uçakta bir yere seyahat etmeye götürdüğünde, nerede olursanız olun planlı olmanızı sağlayacak to-do listesi oldukça önemli. Haftalar, aylar ve yıllar boyunca iş yolculuğunuza devam ederken klasik düzensizlik, ve bunaltıcı engellerle karşı karşıya kalırsınız. O anlarda, muhtemelen yolda kalmanıza yardımcı olacak bazı araçlar kullanabilirsiniz.
Mütevazi bir yapılacaklar listesi- To-Do List!
Aldatıcı bir şekilde basittir! Yapılacaklar listesi planlı bir kişinin hayatındaki tek ve en önemli unsur olabilir. Neredeyse çok basit bulduğunuz için es geçebilirsiniz. Ancak değeri, kişinin hayatı daha karmaşık hale geldikçe artar.
İş, okul, oyun ve yan koşuşturmalar arasında hayatımızda ne kadar çok sorumluluk ve faaliyet üstlenirsek, bir şeylerin çatlaklardan kayması için o kadar fazla şans oluştururuz. Muhtemelen gününüzü, beyninizi sis altında bırakıp huzursuz hissederek geçirenleriniz devamlı oluyordur, çünkü hatırlayamadığınız bir şey yapmanız gerektiğini biliyorsunuzdur.
İşte ya da okulda, birinin ya da bir şeyin saniyeler ya da dakikalar içinde bir yığın görevi üstünüze bıraktığı bir senaryoda bulunduğunuzu düşünün. Birini unutmadığınızdan emin olmak için, yürürken hemen kafanızda bunlar arasında geçiş yapmaya başlama içgüdüsüne muhtemelen aşinasınızdır. Bu anılar her zaman panik ve korku gibi gelir. Ve gerekli de değildir.
Yapılacaklar listesinin amacı ve üretken yaşamınız için bu kadar önemli olmasının nedeni basittir. Bu, etrafta gevşek bir şekilde yüzdükleri ve odak noktanızı bulanıklaştırdıkları, fiziksel dünyada tekil bir yere gittikleri o dağdaki görevleri ve fikirleri kafanızdan çıkarmakla ilgilidir.
Liste 200 madde uzunluğunda olabilir. Biraz hantal ilerliyor olabilir ama en azından listenizin 60%’ı tamamlandı öyle değil mi? Hepsi iyi. Her şey sıralandı. Hepsi listenizde ve eksiksiz. Yeni bir şey düşünürseniz, onu listeye eklemeniz yeterlidir. Listenizi oluşturduktan sonra, ihtiyacınız olan her şeyi gözden geçirebilir, düzenleyebilir, yoğunlaştırabilir, öğeleri birleştirebilir ve az önemi olanları atlayabilirsiniz. Ama işin zor kısmı her halükarda yapılacak.
Yine de, bunun tek liste olması önemlidir. Birbirinden ayrı birden fazla listede aynı zihin güvenliğine sahip olmayacaksınız. Odağınızı nereye kaydıracağınızı düşündüğünüz durumlarda her şey ortada kalır. Tek bir listeye odaklanmak yavaş bile olsa iş akışını devam ettirir.
Yapılacaklar listesinin nesi yanlış?
Yapılacaklar listelerinin ne kadar harika olduğunu tartışabiliriz, ancak listeyi kullanmamanız için güçlü bir nedeniniz varsa hiçbiri işe yaramayacaktır. Bu nedenle, insanların yapılacaklar listelerinde en çok karşılaştıkları üç soruna bakacağız.
1) Yapılacaklar listesi esnekliği azaltır
Yapılacaklar listesine sahip olmak, hayatınızı sizi yarı robota dönüştüren katı bir sisteme göre yaşamak gibi görünür. Yapılacaklar listenizde bitmemiş bir öğeye karşı alerjiniz varsa, ve o öğeyi atlamadan devam edemiyorsanız bu sizin ilerlemenizi zorlaştırabilir.
Gerçekte, yapılacaklar listeleri size daha fazla esneklik sağlar. Şunu bir düşünün: Özgürlük, kendi eylemlerinizi seçme kapasitesi değil midir? Yapmak istediğiniz şeyi yapmak için zaman harcama yeteneği? Yapılacaklar listeleri bunu yapmanıza yardımcı olur. Öte yandan, işleri şansa bırakarak, hayatınızı başkalarının gündemlerine göre yaşama riskini alırsınız.
2) Ne yapmanız gerektiğini söyleyecek bir listeye ihtiyacınız yok
Hatırlayabilirsiniz. Tabağınızdaki her şeyi hatırlayacak zihinsel kapasiteye sahip olmak büyük bir yetenek gerektirir. Belirli bir gün için yapmanız gereken 10’dan fazla şeye sahip olduğunuz herhangi bir rolün içindeyseniz, tüm bunları hatırlamak başlı başına bir başarıdır. Ancak onlarca görev içeren birçok projeyi yönetmeniz gerektiğinde daha zor zamanlar yaşayabilirsiniz.
Gerçekte, hatırlama, yapılacaklar listelerinin ne işe yaradığının küçük bir kısmıdır. Yapılacaklar listesinin yalnızca eve giderken süt almayı hatırlamanıza yardımcı olması gerektiğini düşünüyorsanız, bir noktayı kaçırıyorsunuz demektir. Ama bu konuya aşağıda değineceğiz.
3) Listenize asla bağlı kalmazsınız
Ne yazık ki, yapılacaklar listesi öğelerinin yalnızca yaklaşık % 60’ı tamamlanır. Bu, herhangi bir gevşek uç bırakmak istemeyen insanlar için hayal kırıklığı oluşturabilir, strese ve işten bunalmış hissetmenize neden olabilir.
Bu, ilk bakışta yapılacaklar listesi kullanmaya başlamamak için çok geçerli bir nedendir. Sorun basit bir gözlemde yatıyor:
İnsanlar genellikle bir günde neler yapabileceklerini abartırlar ve bir yıl içinde neler başarabileceklerini hafife alırlar.
Etkili önceliklendirme, bu sorunu çözmenize yardımcı olacaktır. Listenizdeki her şeyi tamamlamanız gerekmez, sadece içindeki en değerli öğeleri tamamlamanız gerekir. Yüksek bir hedef belirlemek ve listenizdeki öğelerin yarısını yapmak yine de hiçbir şey yapmamaktan çok daha iyi olacaktır.
Ayrıca, bir gün için görev sayısını azaltabilir ve bunları daha uzun bir süreye yayabilirsiniz. Kendiniz için işleri zorlaştırmayın.
Yapılacaklar listesinin harika yanı
Şimdi, insanların bir yapılacaklar listesi kullanmamasının en yaygın nedenlerinden bazılarını ele aldığımıza göre, neden listeye sahip olmanız gerektiğine bakalım.
Kendinizi iyi hissetmenize yardımcı olacaktır.
Bir şeyler yazmak stresi azaltmaya yardımcı olur ve kendinizi daha rahat hissetmenizi sağlar. Hayatınızın ve eylemlerinizin kontrolünün sizde olduğu hissine kapılırsınız.
Ayrıca, yapılacaklar listenizdeki öğeleri çizmek size bir başarı ve ilerleme hissi verir. Bu durum kendinizi motive etmenize ve işler zorlaştığında devam etmenize yardımcı olur.
Büyük hedeflere ulaşmanıza yardımcı olacaktır
Büyük hedefler sizi bunaltıyormuş gibi göründüğünde onlara ulaşmak zordur. Sonuç olarak, onları ertelemek kolaydır. Bu sorunu çözmenin en iyi yollarından biri, büyük bir hedefi daha küçük parçalara ayırmaktır. Yapılacaklar listesinin önem kazandığı yer burasıdır. Büyük ve ezici projeleri yönetilebilir hale getirmenizi sağlar.
Ayrıca, yüksek değerli etkinliklere odaklanarak daha fazlasını başarırsınız. Yapmanız gereken şeylerin bir listesine sahip olduğunuzda, üzerindeki görevlere öncelik vermek çok daha kolaydır. Bu durum her zaman doğru şeyler üzerinde çalışmanızı sağlayacaktır. Aksi takdirde, en kolay veya en acil görünen şeyi yapma döngüsüne girmek kolaydır. Bunu yapmak, hemen ilgilenmenizi gerektirmeyen önemli şeyleri atlamanıza neden olabilir.
Yapılacaklar listenizi kullanmanın bir başka harika yolu da davranışlarınızı daha sonra analiz etmektir. Hangi faaliyetlerin en iyi sonuçları verdiğini görebilir ve bunları ikiye katlayabilirsiniz. Bu, odaklanılacak fırsatları ve programınızdan çıkarılacak şeyleri belirlemeyi kolaylaştırır.
Yapılacaklar listeleri, ilk bakışta görmediklerinizi ortaya çıkarmanıza da yardımcı olur . Bir şeyler yazdığınızda, beyninizi eldeki görev hakkında derinlemesine düşünmeye zorlarsınız. İlk başta gözden kaçırdığınız şeyleri görebilir, iyi sonuçlar elde etme kapasitenizi artırabilirsiniz.
Ayrıca, bir görevi zihinsel olarak manipüle etmek, başarma olasılığını çok daha yüksek hale getirir. Bunun hakkında ne kadar çok düşünürseniz, zihninizde o kadar belirgin ve önemli hale gelir.
Modern işyerinde dikkat dağıtıcı şeylerin sayısı nedeniyle odaklanmak zordur . Bu nedenle, yoldan çıkmak kolaydır ancak yapılacaklar listesi, geri dönmenize yardımcı olabilir. Yapmanız gereken şeyin net bir taslağını görmek, üretkenliğinizde büyük bir fark oluşturabilir.
Son olarak, yapılacaklar listesi oluşturmak özünde bir planlama sürecidir. Planlama, sırayla, soyut hedefleri somut eylem adımlarına dönüştürmeye izin verir. Hedefleri parçalayarak kaygıyı ortadan kaldırırsınız ve herhangi bir zamanda ne yapmanız gerektiğini bilirsiniz. Büyük hedeflere ulaşma potansiyelinizi en üst düzeye çıkarmanın iyi yoludur.
Zamandan tasarruf etmenizi sağlar
Yapılacaklar listesine sahip olmanın bir başka yararı da tasarruf ettiğiniz zamandır. Genellikle 15 dakika için planlama yapmak size bir saat veya daha fazla zaman tasarrufu etmenizi sağlayabilir . Bu bir ev inşa etmeye benzer – bir planla başlarsınız veya bir hata yapıp yeniden başlayabilirsiniz. Görev listesi, projelerinizin temellerini görmenizi ve önceden tanımlanmış bir plana göre çalışmanızı kolaylaştırır.
Ayrıca, bir listeniz olmadığında, onları yapmak yerine sonraki adımlarınızı düşünerek zaman kaybedebilirsiniz.
Daha güvenilir olmanıza yardımcı olacaktır
Yapılacaklar listesinin en önemli kullanımlarından biri, bir şeyleri hatırlamak ve son teslim tarihlerinize bağlı kalmaktır. Avantajların küçük bir kısmı olsa da, yine de çok önemlidir. Projelerinizin başında kalmak sizi güvenilir bir ekip üyesi, yönetici ve arkadaş yapar. Aynı zamanda kariyer gelişimi için birçok kapı açar.
Ek olarak, bir görev listesi iş yükünüzü daha iyi yönetmenize ve “hayır” demeyi öğrenmenize yardımcı olacaktır . Herhangi bir zamanda ne kadar iş yapmanız gerektiğini bilirseniz, böylece buna göre plan yapabilirsiniz. Tüm görevlerinize ve projelerinize genel bir bakış elde ettiğinizde tabağınızda olanı yönetmek daha kolaydır. İş yükünüzü bu şekilde kontrol ettiğinizde insanlar size daha çok saygı duyacak ve zamanınıza saygı göstereceklerdir.
Sonuç olarak, insan beyni karmaşık çağrışımlar yapmakta harikadır ancak hatırlamakta o kadar iyi değildir. Bir yapılacaklar listesi yazmak, hafızanızın işini çok daha kolay hale getirir. Bu, yaratıcı çalışma için daha fazla zaman bırakır ve faaliyetlerinizi takip etmenize olanak tanır.
SONUÇ
Günümüz çalışma ortamında başarılı olmak zordur. Yönetilecek çok fazla proje ve görev var. Ortaya çıkan yeni şeyler ve kişisel taahhütleriniz ile işler bunaltıcı olabilir. Büyük miktarda dikkat dağıtıcı unsurları ekleyin ve başarı merdiveninde zor bir tırmanışa hazırsınız.
Bir yapılacaklar listesine sahip olmak işleri çok daha kolay hale getirebilir. İster hedeflerinizden daha fazlasını elde etmek ister zamanınızı daha iyi kontrol etmek istiyor olun, yapılacaklar listesi size yardımcı olacaktır. Her zaman her şeyin zirvesinde olan ve her gün kendini iyi hisseden kişi olarak kariyerinize olumlu bir katkı sağlayabilirsiniz.
Not: Bazı kaynaklar yazı içerisinde belirtilmiş olup ayrıca şu ve şu kaynaklardan da yararlanılmıştır.
Abdulkadir Demir
Sosyal Medya iletişim Uzmanı
One Reply to “Basit ve planlı çalışma için to-do listesinin önemi”
Leave A Comment
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.
Selman Kaya
Emeğine sağlık kıymetli kardeşim. Çok güzel ve değerli bir kaynak olmuş.