Sosyal Medya Pazarlamasına Stratejik Yaklaşım
- Aurora Digital
- 1 Şubat 2021
- Sosyal Medya- Marka
- 0 Comments
We Are Social ve Hootsuite tarafından hazırlanan rapordan öne çıkan başlıklardan sosyal medya pazarlamasına daha stratejik yaklaşım konusunu sizler için değerlendirdik. Dijital 2021 raporunun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
GWI tarafından toplanan verilerin Kepios analizi, herhangi bir sosyal medya platformunun kullanıcılarının en az yüzde 98’inin en az bir başka sosyal platform kullandığını gösteriyor.
Bireysel sosyal platformlar da önemli kitle çakışmalarına maruz kalıyor; 16-64 yaş arası TikTok kullanıcılarının yüzde 85’i Facebook kullandıklarını söylüyor ve aynı yaş grubundaki Instagram kullanıcılarının neredeyse yüzde 95’i YouTube’u da kullandıklarını söylüyor.
Aşağıdaki tabloda soldan sağa sırasıyla Facebook kullanan kişilerin aynı zamanda; diğer platformlar, Youtube, İnstagram, Reddit, Snapchat, Twitter, Tiktok ve Pinterest platformlarının da kullanım oranlarını aşağıdaki görselde görüyoruz.
Genel kitle çakışması kavramı şaşırtıcı gelmese de, bu örtüşmelerin kapsamı pazarlamacılar için özel bir alakaya sahiptir.
Ana çıkarım, markaların her bir platformda aktif olmaları gerekmediğidir ve gerçekte veriler, daha büyük platformlardan yalnızca bir veya ikisinde bulunmanın dünyanın neredeyse tüm sosyal medya kullanıcılarına ulaşma potansiyeli sunduğunu göstermektedir.
Özetle, şu anda en az 6 platformun aylık 1 milyardan fazla aktif kullanıcısı varken, 17 platformda 300 milyondan fazla aktif kullanıcı var. Daha açıklayacak olursak, Facebook ve İnstagram’daki kullanıcılar aynı zamanda diğer platformları da kullandığı için her platformda ayrı ayrı reklam vermek yerine Facebook ve İnstagram’da iyi optimize edilmiş reklamlar aynı kitlelere ulaşmanızı sağlıyor.
Aşağıda dünyanın en çok kullanılan sosyal platformları görüyoruz. (Milyon bazında)
Ancak bu, pazarlamacıların yalnızca bu daha büyük platformlara odaklanmaları gerektiği anlamına gelmez. Gerçekten de veriler, sosyal medyaya daha stratejik, portföy temelli bir yaklaşım argümanını destekliyor.
Pazarlamacıların tüm dikkatlerini erişime odaklamak yerine, her platformun içerik formatları tarafından sunulan özel yaratıcı fırsatlar veya daha ‘niş’ platformlarda bulunan farklı katılım fırsatları gibi diğer faktörleri keşfetmenin de tam zamanı.
Bu nedenle, platform kullanıcı sayılarını düşünmek yerine kendinize şu soruları sormayı deneyin:
- Kiminle ilişki kurmak istiyorum?
- Neden sosyal medyayı kullanıyor olabilirler?
- Hangi platformlar kullanıcıların motivasyonları ile en alakalı olabilir?
- İstediğim sonuçları elde etmek için bu kanalları nasıl kullanabilirim?
Abdulkadir Demir
Sosyal Medya ve Dijital İletişim Sorumlusu
Leave A Comment
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.