10 Adımda SEO Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey
- Aurora Digital
- 7 Ocak 2021
- Performans Pazarlama
- 0 Comments
Arama motoru optimizasyonu çalışmaları hedef kitlenin ihtiyaçlarına göre içerik tüketme alışkanlıkları belirlenerek ilgili içeriklerden Google arama sonuçlarında iyi sıralama almayı hedeflemektedir. Arama sonuçlarından gelen trafiğe organik trafik denir. Organik ziyaretçi kitlesi işletmeler için çok önemli olmasının başında dönüşüm oranlarının da yüksek olması gerekir.
Gelin beraber SEO kullanım alanlarına ve SEO bazlı proje üretiminin bütün süreçlerine adım adım değinerek SEO araçları hakkında bilmeniz gerekenleri 10 maddede derleyelim.
1. Proje Analizi
SEO projelerinin merkezinde içerik yer almaktadır, içerikten kasıt sadece metin değildir. Video, ses kaydı, fotoğraf veya bir web uygulaması da içerik ihtiyaçlarını karşılamak için kullanılabilir. Rakiplerin durumu, hedef pazardaki rekabet oranı ve mevcut duruma göre öncelikler belirlenerek proje planı oluşturulur.
2. Rakip Analizi
Rakiplerin durumu pazarın ne kadar olgunlaştığı ile orantılı olarak değişim göstermektedir. Bazı durumlarda SEO projeleri görece basit operasyonlarla başarıya kavuşurken aynı projeler pazarın kızışması ile daha kompleks işlemler gerektirmektedir.
3. İçerik Planlaması
Hedef kitlenin içerik tüketim alışkanlıklarına göre uygun içerik türleri ve mecralar belirlenir. SEO hedeflerini gerçekleştirmek için gerekli olan içerikler ve bu içeriklerin yayınlanma periyodu ile ilgili bir plan hazırlanır.
4. SEO İçerik Analizi
Mevcut bir projenin arama motorlarında rekabete girdiği içeriklerin daha iyi pozisyonlara gelebilmesi için yapılan çalışmalardır. Geçerliliğini yitiren bilgiler, içerik uzunluğu, değişen arama alışkanlıkları, video ve görsel ekleme gereksinimleri bu çalışma sonucunda belirlenir.
5. İçerik Optimizasyonu
İçerik analizinde belirlenen teknik gereksinimler bu çalışmalarda karşılanır. Ayrıca UX ve UI ihtiyaçlarının giderilmesi de optimizasyonun bir parçasıdır. Bu çalışmalarda dikkate alınan konular aşağıdaki gibidir.
- Arama motorunda karşıladıkları kelimeyle ilgili düzenleme
- Başlık, alt başlık kurgusu.
- Sık sorulan sorular
- Kullanıcı deneyimi
- Kullanıcı arayüzü
- Dönüşüm odaklı içerik akışı
- Sayfa açılış hızı
6. Teknik Site İncelemesi
Teknik site incelemeleri Google botun gözünden siteye bir bakış yapmak ve çıkan sonuçları değerlendirip gerekli raporları çıkarmaktır. Ana domainden başlayarak sayfalardaki tüm URL’ler taranır. Sayfaların taşıması gereken başlık, açıklama ve title gibi değerlerin eksikliği, doğru eklenip eklenmediği kontrol edilir.
7. Speed Test
Site hızı test araçları yardımı ile test edilir. Elde edilen bulgular ilgili birimlere iletilir ve düzeltilme süreci takip edilir.
8. Backlinking Analizi
Backlink, SEO projelerinin uzun dönem en önemli oyun kurucusu olarak sahne almıştır. Günümüzde en önemli faktör olarak içerik düşünülüyor fakat projelerin sağlam temeller üstüne oturması için backlink profili hala önemini korumaktadır.
Siteye gelen tüm linkler fayda sağlamaz, zararlı backlinkler periyotlarla kontrol edilip incelenir ve silinmesi gereken linkler disfollow edilir.
9. Link Building
Sitemizin yayın yaptığı kategoride otoriter sitelerden, sosyal medya içeriklerinden forumlardan ve diğer mecralardan link almış olması gerekir. Gelen linkler organik olarak zamanla oluşabilir, diğer yandan linkimizin yer alabileceği içerikler için analiz çalışması ve bazı durumlarda bütçe ile manuel link alınabilir.
10. Mikro Site Stratejileri
Seo projeleri doygunluğa ulaştığında, bazı durumlarda kurumsal sitede yayınlayamayacağımız bir hizmetin tanıtımında yada kategori özelinde daha efektif sonuçlar vereceğine inandığında mikro siteler tercih edilebilir.
Ümit Karakaş
Performans Pazarlama Uzmanı
Leave A Comment
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.