Google Neyi Sever? İçerik Oluştururken Sorulması Gereken 15 Soru Nedir?
- Aurora Digital
- 3 Nisan 2022
- Performans Pazarlama
- 0 Comments
İçerik Oluştururken Sorulması Gereken 15 Soru Nedir?
Google neyi sever?
Google kullanıcıların beğeneceği içerikleri sever.
SEO kavramından habersiz kuru temizleme işletmesi sahibi Ahmet amca, 10 farklı anahtar kelimede google arama sonuçlarında ilk sırada yer alırken onlarca SEO aracı kullanan ajans çalışanı berk neden o kadar başarılı değil? Ahmet amcanın sırrı ne ?
Youtube’da, diğer sosyal mecralarda ya da blog sitelerinde başarılı olan içerik üreticilerinin izleyenlerine, okuyanlarına ‘’neden’’? diye sorulduğunda; samimi, doğal, içten, kurgu değil gibi benzer cevaplar alıyoruz. Google’ın daha iyi içerikler için bize tavsiyeleri aslında müşterilerimize daha iyi bir deneyim yaşatmamız içindir.
O halde içerik üreticileri olarak kullanıcıların, müşterilerimizin, okuyucularımızın sevecekleri içeriklere odaklanmalıyız.
Bu konunun daha derininde insan neyi sever sorusu var. Bunu da başka bir başlıkta ele alabiliriz. Mevzuyu dallandırmadan başlayalım.
Google’ın 2019 haziran ayındaki güncellemesinde içerik üreticilere önerisi şuydu: ‘’Elinizden gelen en iyi içeriği sunmaya odaklanmanızı öneririz. Algoritmalarımız içeriği ödüllendirir’’
İçeriğimizi oluştururken ya da geliştirirken kendimize sormamız gereken 15 soru nedir?
İçerik
- İçeriğim kopyadan uzak özgün bilgiler, araştırma raporları ve analizler içeriyor mu?
- İçeriğim uçtan uca kullanıcın ihtiyaç duyacağı her şeyi barındıran kapsamlı bir içerik mi?
- İçeriğim değer önerisi olan ilgi çekici bilgiler de içeriyor mu?
- İçeriğimin başlığı/ sayfa başlığı içeriği özetler nitelikte mi?
- İçeriğim arkadaşıma paylaşmak, önermek isteyeceğim bir sayfa haline geldi mi?
- İçeriğimin kabul edilmiş basılı ya da dijital varlıklarda referans olarak gösterilmesini bekler miyim?
Sunum
- İçeriğimde yazım hataları var mı?
- İçeriğim özensiz aceleyle hazırlanmış gibi görünüyor mu?
- İçeriğimin mobil cihazlardaki deneyimi nasıl?
Kıyaslama
- İçeriğimi arama sonuçlarında yer alan diğer içeriklerle kıyasladığımda üstüne çıkabilmiş miyim ? farklı bir değer önerim var mı?
- İçeriğim kullanıcıların ilgi alanına göre hazırlanmış mı yoksa arama motorlarının sevgisini mi kazanmak için beyhude bir çaba içerisinde mi? 🙂
Uzmanlık
- İçeriğin sunumu ve diğer unsuları verilen bilgilere güvenmemi sağlıyor mu?
- Kaynaklar net bir şekilde belirtildi mi ? İçeriğin kime ait olduğu ve içerik yazarı hakkında bilgilerin yer aldığı yönlendirme var mı?
- İçerik sahibi siteyi araştırırsanız güvenilir olduğu veya konusunda geniş çapta otorite olarak kabul gördüğü izlenimi edinir miydim?
- Yaşamımla ilgili konularda bu içeriğe güvenmekte tereddüt eder miydim?
İçerik oluştururken bu soruları sorabilir, Hatta içeriğin kullanıcılarından geri bildirimler alabilirsiniz.
Soruları sorduysanız ve her şey yolundaysa ”10 Adımda SEO Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey” içeriğine de göz atmayın unutmayın.
Faik Sipahioğlu
Performance Marketing
Kaynak:https://developers.google.com
Leave A Comment
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.