fbpx
Sosyal_Medya_Pazarlamasinin_10 Nedeni

Sosyal Medya Pazarlamasının İşletmeniz veya Markanız İçin Önemli Olmasının 10 Nedeni

Genel anlamda işletmeler için sosyal medya pazarlamasının ne kadar önemli olduğunu vurgulayan konuları gelin on madde de kısaca bahsedelim.

1. Sana hikayeni anlatman için fırsatlar sunar

Bir girişimci olarak müşterileriniz sizi tanıyabilecek ve hikayelerinizle daha kişisel bir düzeyde ilişki kurabilecektir ve dijital olarak bağlantılı bu dünyada tam da ihtiyacınız olan şey bu diyebiliriz.

Sizi veya işletmenizi tanımayan kişiler, işinizi nasıl kurduğunuzu bilmeleri onlar için ilgi çekici olabilir ve bu nedenle, paylaştığınız gönderiler aracılığıyla hayallerinizi gerçekleştirmek için ne kadar çok çalıştığınız konusunda da marka bilinci oluşturabilirsiniz.

Bu durum, markanıza daha fazla anlam katacak ve müşteriler, işletmelerin gerçeklerini gördüklerinde markanızı daha çok sevecekler ve bağ kuracaklardır. Hikayenizin daha hızlı duyulması ve yayılması için, kitlenizi etkileyecek etkili içerikler üzerinde çalışabilirsiniz.

2. Küçük bütçelerle kitleler oluşturmanı ve büyütmeni sağlar

Sosyal medya reklamcılığı, işletmenizi dijital olarak pazarlamanın en ucuz yollarından biridir.

Sosyal medya forumlarında bulunan çok sayıda farklı reklam araçlarıyla, bu fırsattan yararlanabilir ve ürününüzü uygun maliyette pazarlayabilirsiniz. Sosyal medya pazarlamacılığının en iyi yanı, markanızı pazarlamak için reklamları veya reklam araçlarını gerçekten kullanmak zorunda olmamanızdır. Sosyal medya ağlarında, tutarlı olarak ve hedef kitleniz için ilginç ve ilişkilendirilebilir içerikler yayınlayarak da büyüyebilirsiniz.

Bunu, en trend olan anahtar kelimeleri kullandığınız ve sıralamanızı geliştirdiğiniz SEO içeriğini kullanaraktan da yapabilirsiniz. Dijital rekabet her zaman zirvede olduğundan, SEO oyununuzu yerinde tutmak isteyebilirsiniz. Sosyal medya pazarlamanız etkili bir stratejiye dönüştürüldüğünde, bu forumlardaki profillerinizin trafiğinizi artırmanıza yardımcı olur ve sonunda onları web sitelerinize yönlendirir.

Dijital bir reklama tek bir dolar bile harcamayan çok sayıda işletme ve blogcu var, çünkü onlar harika içerik ve takipçileriyle harika etkileşimleri sayesinde, onlarla bağlantı kuran bir müşteri tabanı oluşturuyorlar.

Reklamlar için daha küçük bir bütçeniz olsa bile, işinize bu sosyal ağ forumlarında yardımcı olabileceğiniz anlamına gelir; burada artan pazarlama sayesinde markanız için dijital büyüme süreci hızlanır.

3. Tüketicinin aklında yer tutar, marka sadakati sağlar

İşletme sahiplerinin sosyal medya ağlarında dikkatli olmaları, belirli bir ürün veya hizmeti düşündüklerinde müşterilerinizin aklına gelen ilk şey olacak şekilde markanızın imajını oluşturmanız gereklidir.

Alıcı olma potansiyeline sahip bir hedef kitle için, sosyal medya forumları aracılığıyla onlarla çok iyi bağlantı kurmalı, akıllarında çok iyi bir izlenim bırakmalısınız ki, hedef kitleniz ne zaman arama yapar veya satın almayı düşünürse akıllarına ilk gelen sizin markanız veya hizmetiniz olmalıdır. Kendi hedef kitlenizin satın alma döngüsü içerisinde markanızı stratejik konumlara yerleştirerek hedef kitlenizin karşısına doğru yerde ve doğru zamanda çıkmalısınız.

Bir işletme ile potansiyel bir alıcı arasındaki bu bağ, onları sadece potansiyel bir müşteriden sadık ve düzenli bir müşteriye dönüştürmede önemli bir rol oynar.

Sosyal medya pazarlamasını iyi oluşturmanız, size ve işinize önemli olabilecek tüm müşteriler için ilk tercih, ilk düşünce ve satın alma sürecinde ilk karşılaştığı marka olmanıza yardımcı olur.

4. Rakiplerin stratejilerini öğrenmen için fırsatlar sunar. (Sosyal medya analizi, rakip analizi, online PR)

Halkın erişebileceği tüm sosyal medya ağlarındaki iş profilleriyle, bir girişimci olarak rakibinizi daha iyi tanıma ve kitleleri çekmek için uyguladıkları stratejileri anlama şansınız olabilir.

Sosyal medya profillerinde yayınladıkları içeriği görebilir ve hangi gönderilerin daha iyi performans gösterdiğine karar verebilirsiniz. Rakibinizin profilinin bu analizini yaptıktan ve takipçileri tarafından sorulan tüm soruları inceledikten sonra, çıkardığınız sonuçları dijital pazarlama stratejinize dahil edebilirsiniz. Özetle, rakiplerinizin gönderilerini, yorumlarını ve takipçileriyle nasıl etkileşim kurduklarını gözden geçirin.

Rakiplerinize sorulan soruları okuyun ve bir işletme olarak sizin bu soruları nasıl cevaplayabileceğinizi düşünün. Rakibin hedef kitlesini ne kadar iyi bilgilendirildiğini ve sizin hedef kitlenizin ne kadar bilinçli olduğu hakkında daha fazla araştırmalarla karşılaştırmalar yapın.

Yukarıdaki karşılaştırmalara dayanarak, sorulara daha iyi yanıt verebilecek hem kendiniz daha iyi bilinçlenecek hem de hedef kitlenizi daha öncesinde sizin de bilmediğiniz bazı şeylerden daha fazla haberdar edebileceksiniz.

Son olarak rakiplerinizin müşteri hizmetlerini inceleyin ve sizinkiyle karşılaştırın ve onlardan daha iyisini nasıl yapabileceğinizi analiz edin.

5. Ürün veya hizmetlerinizle ilgili özel kitlelere ulaşmanızı sağlar

Sosyal medya pazarlaması, pazarlamacılar için birçok şeyi kolaylaştırdı. Bunlardan müşterilerinizin faaliyetleriyle ilgili verileri elde etmeyi birinci sırada sayabiliriz.

İşletmeler, paylaştığınız içerikle kaç ziyaretçinin ilgilendiğini, kaçının herhangi bir harekete geçirici mesajı tıkladığını ve varsa kaçının satın aldığını görmek için sosyal medya forumlarında bulunan farklı araçlara erişebilir.

Bunun gibi istatistikler, ürününüzle ilgilenmiş görünen ancak son dakikada sepetlerini terk eden kişileri hedefleyebileceğiniz özelleştirilmiş bir kitle oluşturmanıza yardımcı olur. Örneğin çevrimiçi sipariş sepetlerini terk edenlerin yaklaşık %70 olduğunu biliyor muydunuz?

Özel bir kitle oluşturmak, başlangıçta hizmetinizden memnun kalmayan ve dolayısıyla sepetlerini terk eden bu belirli kişiler için müşteri memnuniyeti oluşturma fırsatı verir.

Bu, tüm hataları düzeltme ve potansiyel alıcınızın size karşı bakış açısını çok daha iyi bir şekilde değiştirebilir, iyi üretilmiş bir mal veya hizmeti satın alarak aradıkları memnuniyeti onlara verebilirsiniz. Böylece hakkınızda olumsuz düşünceleri değiştirme şansınız olabilir.

6. İdeal müşterilerinizin satın alma davranışlarını görür, ilgi alanlarını öğrenirsiniz

Sosyal medya ağları herkese açıktır ve işletmelere tüketicilerinin faaliyetlerini veya potansiyel alıcıları takip etme şansı verir.

Bu durum pazarlamacıların hedef kitleleri, beğendikleri, beğenmedikleri ve ilgi alanları hakkında daha fazla bilgi sahibi olmalarına yardımcı olur. Böylece bu tür müşterileri çekmek için daha iyi bir pazarlama stratejisi oluşturulabilir.

Bu kalıpları öğrenmek, sayfanız için içerik tasarlarken takip etmediğiniz şeylere odaklanmanıza ve bu nedenle doğru müşterileri çekmek ve taleplerini karşılamak için dijital pazarlama stratejilerinizde daha iyi olmanıza yardımcı olur. Sosyal medya size müşterilerinizi en çok ilgilendiren şeyleri görme şansı verir. Bu nedenle, takipçilerinizle ilişkilendirilebilecek içerikler oluşturabilir ve sosyal medyadaki varlığınıza katılımı artırabilirsiniz.

Oluşturduğunuz içeriklerle sayfanızı ziyaret eden kişilerin farklı demografik özelliklerini ve sosyal medya profilinizde en çok ne tür içeriğin beğenildiğini görmenize olanak tanır. Böylece pazarlama becerilerinizi geliştirebilir ve daha ilgi çekici içerikler oluşturabilirsiniz.

7. Yapılan yatırımlara yüksek geri dönüşüm oranları sağlar (ROI)

Sosyal medya pazarlaması ve reklamcılığında, sosyal medya forumlarında reklam vermenin maliyeti az, genellikle geri dönüşümü fazla olduğundan size daha fazla gelir sağlar ve yatırım getirinizi artırmanıza yardımcı olabilir.

Dijital pazarlamayı kullandığınızda hedefli reklamlarla, reklam maliyetlerinizi düşürebilir yüzlerce ve binlerce kişiye ulaşabilirsiniz. Facebook ve Instagram, potansiyel alıcılarınızı çekmenize yardımcı olur.

Sosyal medya ağlarında artan etkileşim, kullanıcıların reklamınızı veya profilinizi görme ve dolayısıyla profilinizi ziyaret etme ve sonunda alıcı olma olasılığını artırır.

8. Hedef kitlenizle ilişkiler geliştirmenizi sağlar

Müşterileri ile en çok bağlantı kuran bir işletme, mümkün olan tüm seviyelerde son derece büyüyen bir işletmedir. Neden?

Bunun nedeni, müşterilerin sunduğunuz ürün veya hizmet konusunda size güvenmesinin yanı sıra sizi çok daha derin bir düzeyde bir işletme olarak tanımasıdır.

Bu nedenle girişimciler sosyal medya forumları aracılığıyla tüm takipçileriyle dostça bir ilişki kurmalı, burada birbirleriyle etkileşim oluşturmalı, soruları cevaplamalı ve mümkün olan her şekilde birbirlerine yardım etmeye çalışmalıdır. Hayatın her alanında iletişim çok önemlidir.

Hizmet sağlayıcıları müşterilerine aradıkları yardımı sunduğunda duyulmaktan ve daha ayrıcalıklı hissetmekten hoşlanır ve şikayette bulunabilecekleri veya markanız hakkında daha fazla bilgi edinebilecekleri daha kolay ve kolay erişilebilir bir iletişim prosedürünü severler. Bu prosedürler, hedef kitlenizi daha iyi tanımanın en etkili yollarından biridir.

Onlarla iletişim kurun, olası tüm gönderiler üzerinde etkileşime geçin, ne istediklerini ve neyi sevdiklerini öğrenin ve ardından onları potansiyel alıcılardan sadık müşterilere dönüştürebilmek için çok daha güçlü bir pazarlama stratejisi uygulamak için çalışın.

9. Marka bilinirliliğinizi arttırmanızı sağlar

Daha geniş bir tüketici kitlesini çekmek için önce potansiyel alıcılarınızın markanızdan haberdar olduğu bir marka bilinci oluşturmanız önemlidir. Ancak bu, tüm potansiyel müşterilerin dikkatini çekecek ve markanızın varlığından haberdar olmalarını sağlayacak son derece yaratıcı ve görsel olarak çekici içerikler oluşturarak yapılabilir.

Tabi marka farkındalığı oluşturmak için gereken tek şey bu değil. Hedef kitlenize tekrar tekrar var olduğunuzu hatırlatmanız gerekecek. Bunu, uygun sosyal medya pazarlama stratejilerinizle ve marka adınızla, kullanmayı seçtiğiniz herhangi bir sosyal medya ağından ilgili kitleye ulaştıracak içerik pazarlama kampanyalarıyla mesajınızı birden fazla kere ulaştırarak yapılabilirsiniz.

İnsanları markanızın farkına vardıktan ve güzel bir imaj oluşturduktan sonra, markanızla ve daha sık oluşturduğunuz içeriklerle ilgili hedef kitlenizi fark edeceksiniz.

Böylece, yalnızca sosyal medya profillerinize katılımı artırmakla kalmaz, aynı zamanda potansiyel müşterilerin alıcı olma şansını da artırırsınız. Bunun nedeni markanızla bağlantı kurmaları, hizmetlerinizin ve misyonunuzun farkında olmaları ve ürünlerinizi tanımalarıdır.

Hedef kitlenizle oluşturduğunuz bu güven nedeniyle bir işletme olarak büyümeli ve Facebook, Instagram veya Twitter gibi sosyal medya forumlarında iş yolculuğunuz boyunca bu güveni sürdürmelisiniz.

10. Servis veya ürünlerinizin tanıtımlarını yapmanızı sağlar

Facebook gibi sosyal medya platformlarında ürün ve hizmetlerin tanıtımı, ürününüzün profesyonel görüntülerini ve detaylarını koyabileceğiniz ve takipçilerin bu albümleri keşfetmesini sağlamak dijital dünyada çok daha kolay.

Örneğin Facebook, ürünlerinizin bir avuç resmini sergileyebileceğiniz ve üzerinde bir reklam yayınlayabileceğiniz carousel gibi farklı reklamlar aracılığıyla ürünlerinizi tanıtmanız için size bir dizi seçenek sunar.

Müşterilerinize yayınladığınız tekil reklamlarda marka olarak sunduğunuz çeşitliliği görmelerine yardımcı olursunuz.

Sonuç

Sosyal medya güçlü bir platformdur.

Dijital çağda işletme fırsatı, girişimciler, pazarlamacılar ve hatta blog yazarları tarafından sonuna kadar kullanılırsa büyük faydalar sağlayabilir.

İkna edici ve çekici içeriklerle son derece etkili bir sosyal medya varlığı oluşturmak, hedef kitlenizin anında dikkatini çekmenin anahtarlarıdır.

Aynı şekilde tersi davranıldığında iyi düşünülmüş bir plan bile yeterli olmaz. Bu nedenle, müşterinin yazılanları okumadan önce gördüklerinden etkilenmeleri için görsel olarakta çekici içerikler oluşturmanız gerekir. Bunlar, grafiksel olarak tasarlanmış tıklanabilen bir sosyal medya gönderisi, bir video veya hatta profesyonel veya yaratıcı bir şekilde ürününüzün bir resmide olabilir.

Buradaki fikir, müşterilerin görüntüsel anlamda da dikkatlerini çekmek, sizinle gerçekten bağlantı kurmaya yöneltici bir etken oluşturabilmektir.

Müşterilerinizi çekmek için kullandığınız stratejiler, hedef kitlenizle bağlantısız ve ilişkisiz olursa  müşterilerinizle ilişkinizin kısa ömürlü olmasına neden olabilir ve bunu kimse istemez.

Kullanıcılarla daha iyi bir bağlantı, sizi daha sadık müşterilere götürecek ve böylece sizi iş alanındaki rekabet oyununuzda rakiplerinizin önüne geçirecektir.

Abdulkadir Demir
Sosyal Medya iletişim Uzmanı

Leave A Comment