fbpx
Sosyal-medya-neden-paylasim-yaparlar

İnsanlar sosyal medya da neden paylaşım yaparlar?

New York Times Consumer Insight Group tarafından yapılan bu güzel çalışma, katılımcıların sosyal medyada bilgi paylaşmak için belirttikleri motivasyonları ortaya çıkardı. Bunlar, genel anlamda değerli ve eğlenceli içeriği başkalarına ifşa etme arzularını içeriyor ve diğer nedenler de şöyle tanımlanıyor; sosyal ilişkileri büyütmek ve beslemek ve sevdikleri veya destekledikleri markalar hakkında söz sahibi olmak ve o markaların savunucuları olduklarını göstermek.

Yapılan bir araştırmada insanlara neden soysal medya da paylaşım yapıyorsunuz diye sorulduğunda katılımcıların yüzdesel olarak cevaplarını beş başlıkta toplayabiliriz.

  1. %94- Değerli bilgileri paylaşmak için. Katılımcıların %49’u ürünlerle ile ilgili paylaşım yaptığında o ürünlerle ilgili etkileşimin artmasına etki ediyor.
  2. %84- Bir amacı veya bir konuyu şiddetli bir şekilde desteklemek için
  3. %78- Etkileşim içerisinde olmak, üretmek, bir tatmin duygusu kazanmak, ilişkileri geliştirmek ve çevresel anlamda büyümek ve diğer insanlarla iletişim halinde olmak için
  4. %69- Sosyal çevreye katılım sağlamak ve dünya da olup biten konulara dahil olduğunu hissetmek için
  5. %68- Sosyal paylaşımlar yaparak bir imaj oluşturmak, kim olduklarını ve ne için mücadele ettiklerini göstermek için

Sosyal mecralar başlangıçta arkadaşlarla iletişim kurmaya yarayan basit iletişim araçlarıyken, yukarıdaki maddeler sosyal medyanın evrim geçirmesine ve topluma gerçek anlamda etki edebilen bir mekanizmaya dönüşmesine neden olmuştur.

Sosyal medya; siyaseti, işi, dünya kültürünü, eğitimi, kariyer dünyasını, yenilikçiliği ve daha fazlasını şekillendiren yapılarda kullanılmaktadır.

UCLA psikoloji ve psikiyatri profesörü ve Social kitabının yazarı Matthew Lieberman şunu gözlemledi;

İnsanlar, gördükleri şeylerin sadece kendileri için değil diğer insanlar için de nasıl yararlı ve ilginç olacağına düzenli olarak düşünürler. Her zaman paylaşacağımız içeriklerin başka kimler için yararlı, eğlenceli veya ilginç bulacağını arıyoruz.

Sosyal Medyada Paylaşılan İçerik Tarzları

Chadwick Martin Bailey ve iModerate Research Technologies tarafından yapılan bir başka araştırma, insanların paylaştığı bir dizi farklı içerik türünü ortaya koyuyor.

Bu tür içerikler örneğin şunlar olabilir:

  • Arkadaşlar ve aile hakkında resimler ve hikayeler
  • Komik videolar ve gifler
  • Kuponlar ve indirimler
  • Haber makaleleri
  • Eğitim videoları
  • Bilgilendirici blog gönderileri ve infografikler
  • Müzik videoları
  • Spor Haberleri
  • Video ve eğlenceli içerikler

Viral turnuvalardan ve film festivallerinden sosyal medyadaki en başarılı televizyon dizilerine kadar, günümüzde markalar ve işletmeler, insanların gerçekten paylaşmak istediği içeriği bulma ve o içeriklere odaklanma konusunda hiç bitmeyen zorlukla karşı karşıya.

İnsanların neden çevrimiçi paylaşımda bulunduğunun psikolojisini derinlemesine araştırarak ve bulduğunuz verileri göz önünde bulundurarak, tutarlı bir temele dayalı pazarlama içeriği için stratejik bir formül belirleyebilirsiniz.

Leave A Comment