Pandemi Sürecinin E- Ticarete Etkisi
- Aurora Digital
- 5 Ocak 2021
- E-Ticaret
- 0 Comments
Pandemi dönemi önceden dünyanın ön göremediği, hesaplayamadığı ve planlayamadığı ve aniden şekillenen bir süreci kapsıyor. Birden bire tüm güncel ve gelecek planlarının önemini yitirdiği e-ticaret pazarında dinamikler çok hızlı şekilleniyor. Bu dinamikleri yakından takip edebilen ve organizasyon anlamında bu dinamiklere hızlıca ayak uydurabilen şirketler bu süreçten oldukça karlı sivrildi. Gelin pandemi döneminde e-ticarette nelerin değiştiğine bir göz atalım.
Pandemi Döneminde E-ticaret %159 Arttı
Dünya’nın önde gelen araştırma şirketlerinden olan Nielsen, covid-19 salgın döneminde Türkiye’nin e-ticaret kanalları üzerinden devam eden ticaretin ciddi bir artış gösterdiğini kaydetti ve verileri kamuoyuyla paylaştı. Açıklanan verilere göre dönemsel bazda bu yılki e-ticaret aktivitesi geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla ortalama %159 artış gösterdi. Kuaförlerin, berberlerin kapalı olması bu dönemde kişisel bakım ürünlerinin satışlarını yükselmesine sebebiyet verdiği gibi dışarıda kahve içme kültürümüzden kaynaklanan alışkanlıklarımızı da bırakmadığımızı rakamlar gösteriyor. E ticaret gıda satışı hususunda kahve satışlarında da ciddi artışlar söz konusu. Kısacası pandemi süresince kendimize baktık, temizlik yaptık ve çokça kahve tükettik.
Satış Hacmini En Çok Artıran Kategoriler
Yapılan araştırmalara göre satış hacmini en çok artıran kategorilerin başında saç boyası, ağda ve tüy dökücüler ve hijyenik pedler yer alıyor. Bu istatistik gösteriyor ki kadın ürünleri e-ticaretin en tepede yer alan ürünler. Peki en çok artış gösteren ilk 10 kategori nasıl sıralanıyor? Gelin birlikte listeye bakalım:
- Saç boyası (%845)
- Ağda ve tüy dökücüler (%670)
- Hijyenik ped (%480)
- Hazır kahve (%419)
- Saç Kremi (%395)
- Sabun ve duş jelleri (%331)
- Çamaşır suyu (%319)
- Diş macunu (%274)
- Ev temizleyiciler (%260)
- Türk kahvesi (%253)
Salgın Sonrası Dönemde E-ticaret Yoğunluğu Devam Edecek mi?
Pandemi dönemi sonrası için yapılan araştırmalar gösteriyor ki pandemi döneminde e-ticaret noktasında edinilmiş alışkanlıklar kendilerini yeni normale hatta normalleşme dönemine de aktaracak. Tüketicilerle yapılan anketlerde alınan cevaplar yeni edinilmiş e-ticaret davranışlarının devamı yönünde.
Gıda, içecek ve ev temizlik ürünleri alışverişleri noktasında tüketicilerin %50’ye yakını bu ürünleri internetten satın almaya orta ve uzun vadede devam edeceğini belirtiyor.
Türk Kullanıcı Kalite Peşinde
Kaliteli ürüne olan ilgi daha da fazla artmış durumda. Yeni dönemde fiyat-performans konusunda performansın daha ağır basmaya başladığını müşahede ediyoruz. Tüketicilerin %60’ı kaliteli ve güvenilir ürünler için daha fazla ücret ödemeyi tercih edebileceklerini belirtiyor.
Yerli Markalar Tercih Sebebi
Özellikle market alışverişlerinde tüketiciler olabildiğince yerli ürün satın almak istiyorlar. E-ticaret müşterilerinin %76’sı pandemi dönemiyle birlikte yerli ürün almaya daha fazla dikkat ettiklerini ve bu davranış stilini devam ettireceklerini belirtiyor.
Yasin Bugur
E-Ticaret Uzmanı
Leave A Comment
Yorum yapabilmek için oturum açmalısınız.