fbpx
Pandemi-Döneminde-E-ticaret

Pandemi Döneminde E-ticarette Global Trendler

Pandemi başlamasıyla birlikte global ölçekte ortaya çıkan ihtiyaçlar söz konusu ve bu ihtiyaçlar da üzerine çalışma yapılan, konuşulan alanları belirliyor. İlgi odaklarının toplanması sonucu trendler meydana geliyor. Belirlenmiş 2020 yılının global trendleri ve 2021’in ilk çeyreğinde de devam etmesi ön görülen bu trendleri ise şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Abonelik servisleri
  • Online taze gıda satışı
  • Hızlı teslimat  
  • Sosyal ticaret
  • AR/VR kullanımı
  • Canlı yayın
  • Yapay Zeka       
  • Sesli ticaret         
  • Yeni ödeme yöntemleri

Coronavirus e-ticarete geçişi 5 yıl hızlandırıyor

Pandemi bildiğimiz şekliyle hayatı yeniden şekillendirdiğinden, birçok eğilimi de hızlandırdı. Ancak bu eğilimlerin en büyüğü e-ticaret olabilir. E-ticarete geçiş COVID-19’dan önce gerçekleşiyordu, ancak IBM’den gelen yeni verilere göre, salgın tüketicilerin e -ticarete geçişini beş yıl hızlandırdı.

E-ticaretin 2020’de yaklaşık %20 oranında büyümesi öngörülüyor. Bu büyüme salgının başlangıcında daha da belirgindi ve ABD perakende e-ticaret ikinci çeyrekte %44,5 arttı. Ayrıca ikinci çeyrekte, Walmart’ın e-ticaret satışları %97 arttı ve Target aynı gün yerine getirme hizmetlerini% 273 artırdı.

Tüketicilerin pandemi sırasında yöneldiği en önemli kategoriler alkol, ev tadilatı malzemeleri ve bakkallardır (sırasıyla% 16,% 14 ve% 12) ayrıca giyim sektöründe ise önemli düşüşler görülüyor.

COVID-19 dönemi, öncesi ve sonrası çevrimiçi alışveriş alışkanlıkları analizi

Digital Commerce 360’tan gelen yeni verilere göre,salgın öncesi%28 olan çevrim içi alışveriş alışkanlığı COVID-19′ dönemiyle ortaya çıkan yeni durumdaki artışla beraber %36’ya yükseldi.

%29’u şu anda yüz yüze alışverişten daha fazla çevrimiçi alışveriş yaptıklarını söylerken, %35’inin çevrimiçi ve mağaza içi alışverişini eşit bir şekilde yaptığını söylüyor.

Peki ya koronavirüs yatıştıktan sonra? %28’i, pandemiden sonra çoğunlukla çevrimiçi alışveriş yapmaya devam edeceklerini söylerken, %39’u hem çevrimiçi hem de mağazada alışveriş yapacaklarını, %24’ü mağazada alışveriş yapmak için “bekleyemeyeceklerini” ve %10’un emin olamadıklarını söylüyor.

Ankete katılan tüketicilerin%64’ü mobil ve temassız teslim seçenekleri istiyor ve %79’u temassız mağazadan teslim almanın çok önemli olduğunu söylüyor.

%60’ı gel-al servis hizmetlerinin arttırılmasını istiyor. Alışveriş yapanların %85’i, pandemi süresince fiziksel bir mekâna girmeden teslim alma seçeneğini önemli ölçüde artırdı.

Tüketicilerin %90’ı bir mağaza ziyareti yerine eve teslimatı tercih ediyor. %80’inin mağaza aksiyonlarında dijital iletişimi kullanma olasılığı var ve Ağustos 2020 ile Şubat 2021 arasında mağaza içi alışverişi artırmayı planlayan kurumlar yalnızca %28.

COVID-19 + e-ticaret: B2B istatistikleri

COVID-19 salgınının bir sonucu olarak, yöneticilerin %57’si pazar yeri e-ticaret sitelerine daha fazla harcama yapıyor. B2B pazarları söz konusu olduğunda yöneticilerin %89’u en az aynı miktarda veya önemli ölçüde daha fazlasını satın alıyor.

B2B e-ticaret satışları 2019’da 1,1 trilyon dolardan 2020’de 1,3 trilyon dolara yükseldi, B2B pazarının brüt ürün hacmi 2018’de 16,58 milyar dolardan 2019’da 22,56 milyar dolara, 2020’de 31,19 milyar dolara yükseldi.

COVID-19, üçüncü taraf satıcılara daha çok bakan markalar da dahil olmak üzere birçok eğilimi hızlandırdı. Amazon, bu arenada elbette baskın bir güç olarak ortaya çıkıyor ve 2023 yılına kadar brüt ürün hacminde 52 milyar doları aşacak.

Google’dan Tavsiye

Bu sürekli değişim ve belirsizlik döneminde, iş bilgilerinizi güncel tutmak önemlidir. İster personelinize yardımcı olmak için saatleri kısaltıyor olun, ister tamamen kapatıyor olun, bunu müşterilerinize açıklayın. Web sitenizi güncellemenin yanı sıra, birçok tüketicinin yalnızca Google veya Google Haritalar üzerinden arama yaparken güvendiği Google My Business profilinizi de güncellemelisiniz.

Çalışma saatleriniz veya iş faaliyetleriniz değişiyor olsun ya da olmasın, müşterilerinizin işletmenizden güncel ve alakalı bilgiler aldıklarını bilmeleri için sitenizde bir tür bildirimde bulunmalısınız.

Yapmayı düşünmeniz gereken bazı eylemler şunlardır:

  • Çalışma saatlerinizi web sitenizde ve Google İşletme Profilinizde güncelleyin.
  • Çalışanlarınızın, müşterilerinizin ve topluluğunuzun sağlığı ve güvenliğini sağlamak için işletmenizin ne gibi ek önlemler aldığını açıklayın.
  • Topluluğa yeni veya ekstra hizmetler sağlıyorsanız paylaşın.
  • Gecikmeler yaşıyorsanız, müşterilerinizin ne tür beklentileri olması gerektiği konusunda şeffaf olun.
  • Ana sayfanıza, tüketicilerin COVID-19 ve işletmenizle ilgili tüm bilgileri kolayca bulabilecekleri yeni bir sekme veya kalın başlık ekleyin.

Yasin Bugur
E-Ticaret Uzmanı

Leave A Comment