fbpx
E-ticaret-nedir-nasil-yapilir

E-ticaret nedir, nasıl yapılır?

E-ticaret, ürün ve hizmetlerin reklam, satış, lojistik gibi işlemlerinin online sistemler üzerinden yapılmasıdır. E-ticaret sayesinde ürün ve hizmetlerinizi geleneksel ticarete göre daha hızlı satışını gerçekleştirebilirsiniz.

E-ticaret’e başlamadan önce dikkat edilmesi gereken bazı konuları 5 adımda sizler için değerlendirdik;

1. Etkili bir domaini belirlemek

Sektörünüzle veya markanızla ilgili bir domain seçmelisiniz. Seçeceğiniz domain akılda kalıcı, kısa ve okunuşu kolay olmalıdır. Belirleyeceğiniz domain şirket isminizi veya markanızı da içerebilir. Eğer daha önceden oluşturduğunuz bir markanız var ise, domain isminizde markanızın olması önemlidir. Örneğin; markaismistore.com veya markaismishop.com şeklinde bir domain kullanabilirsiniz. Bu sayede arama motorlarında markanıza ulaşım daha çok kolaylaşacaktır.

Eğer yeni oluşturacağınız bir marka ise, belirlediğiniz domaini satın almadan önce patent araştırması yapmalısınız. Aldığınız domainin, marka patenti başkasında olabileceğinden e-ticaret sistemi için reklam ve kurulum maliyetlerinizden zarar edebilirsiniz.

Sektörünüzle ilgili bir domain seçimi yaparken, arama motorlarının önemsediği kelimeleri kullanmak e-ticaret sisteminize bulunabilirlik konusunda avantaj sağlayacaktır. Örneğin; otomobil yedek parçası satan bir şirketin e-ticaret sistemi için “markaismiyedekparca.com” domaini kullanması, arama motorlarında “yedek parça” kelimesini aratan kullanıcıların sisteme daha çabuk ulaşmasını sağlayacaktır.

2. Ödeme yöntemlerine belirlemek.

E-ticaret sistemlerinizde müşterilerinizin ürün veya hizmet satın alma işlemini gerçekleştirirken ödeme türünü seçebilmesi gerekmektedir. E-ticaret sisteminizi kurarken aşağıdaki ödeme seçeneklerinden en az bir tanesine karar vermelisiniz.

Sanal pos ile ödeme; E-ticaret sistemlerinin en çok kullandığı ödeme sistemidir. Kredi kartlarıyla ödeme sağlanmaktadır. E-ticaret sistemlerinde bulunan SSL sertifikalarıyla müşterinin güvenliği sağlanmaktadır.

Havale ile ödeme; Kredi kartı kullanmayan veya kredi kartı bilgilerini paylaşmak istemeyen müşterilerin en çok tercih ettiği ödeme yöntemidir.

Kapıda ödeme; Kredi kartı veya havale ile ödeme yapmak istemeyen müşterilerin tercih ettiği sistemdir. Satın alınan ürün kargo ile ulaştığında ödeme peşin veya kredi kartıyla gerçekleştirebilir.

Ortak ödeme merkezleri (Paynet, Payu, Paypal, Ipara…) ;Banka pos cihazlarını kullanmak istemeyen veya sanal pos başvurusu yapıp alamayan e-ticaret sistemleri için tercih edilen sistemdir.

Mobil Ödeme; Faturalı hat kullanan müşteriler için geçerlidir. Müşteri satın aldığı ürün veya hizmet ücretinin telefon faturasına yansımasını sağlayabilmektedir.

3. Şirketinize özel e-ticaret web tasarımı

E-ticaret sitenizi diğer sitelerden ayıracak en önemli etken e-ticaret web tasarımıdır. Diğer e-ticaret sitelerinden farklı, kullanıcı dostu son trend bir web tasarım olmalıdır. Piyasada kullanılan template tasarımlar birbirlerine çok benzedikleri için müşterileriniz e-ticaret sisteminize güven duymayabilirler. Özel tasarım yaptırmak, müşterinizin şirketine olan güvenini arttırır, ürün veya hizmeti satın alma ihtimalini çoğaltır.

4. E-Ticaret yazılımı

E-ticaret sistemi kurmadan önce yapılacak en önemli araştırmadır. E-ticaret yazılımınızın alt yapısı güçlü, SEO uyumlu, yönetim paneli kolaylığı ve gelişime açık bir yapıda olması, şimdi ya da ileride çıkabilecek tüm ihtiyaçlarınızı karşılaması gerekmektedir. Piyasada e-ticaret sistemleri, paket e-ticaret sistemler veya özel e-ticaret sistemler diye ikiye ayrılmaktadır. İhtiyacınıza göre bu 2 sistemden birisini tercih edebilirsiniz.

Paket e-ticaret sistemi; genellikle kiralık sistemlerdir. E-ticaret sistemi size ait olmaz ve üzerinde geliştirilmeye açık olmayan sistemlerdir.

Özel E-Ticaret Sistemi; size ait olan e-ticaret sistemidir. Üzerinde geliştirilmeye açık bir yapı olduğundan şimdi ya da ileride çıkabilecek tüm ihtiyaçlarınızı karşılayabilmektedir.

5. E-Ticaret Hizmetleri

Satış yapabilmeniz için, e-ticaret sistemi tek başına yeterli olmamaktadır. Ürünlerinizin reklamlarını dijital olarak birçok mecrada yapmanız gerekmektedir. Yapacağınız reklam tasarımları, mail gönderimi tasarımları, banner tasarımları kaliteli görseller ile tasarlanmalı ve müşterilerinize ulaştırılabilmelidir. Ayrıca kampanya ve indirimler yaparak müşterilerinize avantajlı fiyatlar sunmalısınız bu sayede sitenizin trafiği ve marka bilinirliğiniz artacaktır.

Çalışacağınız firmaya karar vermeden önce aşağıdaki hizmetlerin hangilerini alabileceğinizi öğrenmelisiniz. Bu sayede sonradan almak istediğiniz tüm hizmetleri tek bir şirket ile hızlıca çözebilirsiniz.

  • Sistem alt yapı hizmeti
  • Yazılım geliştirme hizmeti
  • Tasarım hizmeti
  • Entegrasyon hizmetleri
  • Reklam danışmanlık hizmeti
  • İçerik yönetim hizmeti
  • Sosyal medya danışmanlığı hizmeti

Yasin Bugur
E-Ticaret Uzmanı

Leave A Comment